Beställning och Leverans FAQs
Beställning och Betalning
Hur skapar jag en beställning?
För att göra en beställning lägger du helt enkelt till produkt(er) i din kundkorg, fyller i dina leveransuppgifter, telefonnummer och e-post, väljer önskad leverans- och betalningsmetod och sedan är du redo att gå vidare.
Om du har några frågor eller tvivel om något under utcheckningsprocessen är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig med att göra din beställning.
Kan jag lägga min beställning över telefonen?
Ja, det går bra! Vi hjälper dig gärna att lägga din beställning över telefonen. Dock är vi inte tillåtna att ta emot betalning över telefonen, så vi kommer att erbjuda att skicka dig en orderbekräftelse och en betalningslänk via e-post.
Vilka betalningsalternativ finns tillgängliga?
När du lägger en beställning på webbplatsen kan du betala med följande betalningsmetoder:
- Kreditkort
- Paypal
- Klarna
- Swish
- Banköverföring
Varför har min betalning inte debiterats ännu?
Vi får inte dra betalningen förrän vi har skickat din beställning. Därför kan betalningen visas som 'avvaktande' eller kanske inte alls! När vi skickar din beställning meddelar vi dig också via e-post och drar betalningen för den aktuella beställningen. Om du har några frågor eller tvivel är du alltid välkommen att kontakta oss.
Jag har debiterats för betalningen men har inte fått min beställning!
Detta kan bero på leveransförseningar eller störningar. Tyvärr kan förseningar inträffa, men om du har några frågor om detta rekommenderar vi alltid att du kontaktar vår kundtjänst för bästa rådgivning.
Hur mycket kostar fraktkostnaderna?
Fraktkostnaderna varierar! Vi erbjuder alltid fri frakt på beställningar över 1.499 SEK, annars visas fraktkostnader och alternativ alltid i kassan.
Min produkt är inte i lager, kan jag lägga beställningen ändå?
Absolut! Om produkten inte finns i lager när du beställer kommer din order endast att reserveras i vårt system tills alla produkter är tillbaka i lager och redo för leverans. Vi är inte tillåtna att debitera betalningen förrän vi har slutfört och skickat ordern. Det innebär att betalningen inte kommer att dras från ditt konto eller så kan den visas som avvaktande tills den är skickad. Observera att vid banköverföring kommer vi att ha betalningen innan leverans.
Jag behöver mer information om en produkt innan jag beställer
Vi strävar alltid efter att skriva så utförliga produktbeskrivningar som möjligt och inkludera alla specifikationer, teknisk data och manualer för produkterna, men ibland kan du behöva lite extra. Om du behöver ytterligare information eller specifikationer för den produkt du tittar på är du alltid välkommen att kontakta oss för mer detaljerad information.
Kan jag se produkterna innan jag beställer?
Du kan boka en onlinepresentation där vi visar upp produkter från något av våra showroom. Om du är intresserad av en specifik produkt är du välkommen att kontakta oss så att vi kan förbereda oss för att ge dig en så bra presentation som möjligt. Vårt närmaste showroom ligger strax utanför Köpenhamn i Valby. Vi finns också i Aalborg och London.
Kan jag ändra min beställning?
Absolut! Om du ångrar dig är du alltid mer än välkommen att ändra eller uppdatera din beställning genom att kontakta vår kundtjänst via chatt, e-post eller telefon.
Dock är det för sent att göra ändringar om du redan har fått ett e-postmeddelande med spårningsnummer för din beställning. Tyvärr är det då inte längre möjligt att ändra ordern.
Hur fungerar er prisgaranti?
Etanolkamin-shop.se erbjuder prisgaranti på alla våra produkter. Det innebär att om du hittar en eldstsad liknande en av våra någon annanstans, matchar vi priset. Om du vill utnyttja vår prisgaranti bör du kontakta vår kundtjänst via vår live-chatt på webbplatsen eller skicka ett e-postmeddelande till info@etanolkamin-shop.se. Det finns några krav som måste uppfyllas för att vi ska kunna erbjuda prismatch, du kan läsa mer om de här: prismatch.
Leverans
Vad är leveranstiden?
Leveranstiderna varierar. Vi försöker att ha de flesta av våra produkter i lager för att minska leveranstiden, men det händer att vissa av våra produkter är slutsålda eller ej lagerförda vilket kan öka leveranstiden.
När produkter finns i lager är leveranstiden vanligtvis 2-6 arbetsdagar. Om produkten inte finns i lager kan ledtiden variera från 2 till 8 veckor.
Leveranstiden och förväntat lagerdatum anges alltid under varje produkt, men om du har några frågor om leveranstiden för en viss produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Levererar ni till Gotland?
Absolut! Vi levererar våra produkter till Gotland med undantag för bioetanol. Detta beror på specifika lagar och regler kring transport och hantering av etanolprodukter som är mer begränsade för sjötransport. Därför kan vi inte leverera bioetanolprodukter till Gotland. Men för alla andra produkter är vi glada att kunna erbjuda leverans till Gotland för att tillgodose dina behov och önskemål.
Här kan du hitta mer information om försändelse.
Hur kommer jag att bli meddelad om min leverans?
Du kommer alltid att meddelas via e-post när vi skickar din beställning från vårt lager i Danmark. Vi skickar spårningsnummer samt en faktura till dig.
Kan eldstaden bäras in i mitt hus eller lägenhet vid leverans?
Nej, tyvärr kan vi inte erbjuda det. Detta beror på vilket leveransföretag som använts och vilka förutsättningar som gäller för din bostad.
Jag har inte fått min beställning
Om detta är fallet så beklagar vi! Detta kan bero på en försening från det leveransföretag vi använder. Det kan också vara så (vilket vi absolut inte hoppas!) att paketet har gått förlorat under transporten.
Om du inte har mottagit din beställning inom det angivna leveranstidsintervallet uppmanar vi dig att kontakta kundtjänst för vidare utredning.
Jag har inte fått alla artiklar från min beställning.
Om du inte har fått alla artiklar från din beställning kan det bero på att de saknade artiklarna är slutsålda och kommer att skickas när de är tillbaka i lager på lagret.
Ibland skickar vi dina beställningar i separata paket och inte tillsammans, och ett av paketen kan vara försenat och kommer att komma lite senare än de andra paketen.
Mina produkter är defekta!
Åh nej! Vi ser alltid till att paketen är väl förpackade och säkra innan leverans, men ibland händer det tyvärr att transportskador uppstår. Vänligen kontakta oss så kan vi hitta en lösning.
Vad är er returpolicy?
Om eldstaden inte lever upp till dina förväntningar kan du returnera produkten inom 14 dagar från det att du mottagit den. Fyll i returformuläret eller kontakta vår kundtjänst för att få mer information om returprocessen.
Har ni produkter på eget lager?
Etanolkamin-shop försöker i så stor utsträckning som möjligt ha hela vårt sortiment på eget lager. Detta för att säkerställa att vi kan skicka våra beställningar så snabbt som möjligt. Detta innebär också att om du beställer innan kl. 15 på vardagar kan vi skicka dina varor samma dag förutsatt att vi har de på lager.